Wednesday, February 15, 2012

SESMA

Tadi my Aunt ajak pergi hantar adik cousin aku.Oh, cousin aku la..ala.yang aku cakap muka dia Iras Nia Ramadani tu...Hari ni dia daftar ke SESMA. Macam pelik pun ada sebab biasanya family kitorang akan masuk MRSM tetiba yang bongsu ni Sek.Men.Sains. Tak pelik pon. Tapi Pelik gak la.

Aku pun lama jugak tak pergi SESMA. Last masa form 3..9 tahun dulu kot. Tu pun lawatan sekolah sebagai semangat nak ke SBP ...SESMA macam best jugak sebab ada muzik..masa aku MRSMKT dulu nan hadoooo....Dorang ada belajar bahasa asing..macam-macam gak la..aku dulu berangan nak masuk SESTER,SESMA, tapi ..tak cukup pandai..masuk MRSMKT pun da kira bagus memandangkan aku ni pemalas tahap cimpanzi. 


Masa tunggu taklimat pengetua. Malas nak masuk dewan dengar. Nak tidoq. =.= Lagipun dorang kata ibubapa pelajar..aku kakak sepupu pelajar, so tak ada kena mengena pon. hew hew hew

 Handphone tidak dibenarkan so Nia ni sedang menggunakan fonnya untuk kali terakhir sebelum bergelar pelajar sesma =.=
Ni masa my aunt tengah bagi briefing dekat Nia . Bebudak form 1 yang first intake lain ni memang good-good semuanya. Ramah tamah melampau.lampau, asyik nak tergelak je aku dengar cerita dorang. Bagus la sebab pandai layan tetamu.Tak de la yang second intake ni cuak ke apa kan. Cewah. Rasanya semua SBP memang macam tu. Sebelum ni aku pernah ambik Nia ni dekat sekolah SS.. 2 minggu lepas. pergh..budak-budak sukan majoriti sombong-sombong. 



Part ni kelakar. Lepas susun barang Nia dalam Locker, aku tengok la nama-nama dekat locker lain.
Aku pun cakap la

"Apsal ramai nama sama ni..NONE NONE (sebut Noney) "

Lepastu Nia cakap
"Bukanlah Kakngah...none, xdop orang pun locker tu"

Ossssssssssssss.....

MALU! =.=

then dalam pukul 3 aku pun balik...sebab aku nak kena balik Setiu. 6 bulan woh tak balik sana! hew hew..bye!



8 comments:

cinta siswi said...

huu.. siswi pun dak mrsm gk.. mrsm kopu.. :)

maisarah lani said...

wah, bestnya! hee.

biela bell said...

tak sempat pegi sesma lagi..tapi best woo idup berasrama..terbaekk~~

B33HA B3n said...

siswi : Kopu eh? wah..

B33HA B3n said...

msr: xde la yg best pom..budak form 1 ni la yg best sbb pestime dorg kn..

B33HA B3n said...

biela: kannn....rindu nk duk asrama mcm dulu...

Atiah Zainal said...

Waaa, teringat mase dekat sekolah dulu. Nak2 mase form 1. Waktu parents nk balik tu, mmg taknk turun dari kereta. hihi. Sampai homesick melekat 2 bulan. Pastu baru ok.

B33HA B3n said...

atiah: eh..mcm same dgn adik kite....
xmau turun kete..haha..kite x..kite ht kental..