Tuesday, July 26, 2011

BILA BUKAN SINDARELLA MAIN MASAK-MASAK: AGAR-AGAR OREN

Hai, salam sejahtera semua..korang rasa sindarella zaman dulu main masak-masak tak?
Kali ni  Sindarella nak ajak main masak-masak...eh, tak ada lah. Petang semalam Beeha buat Jus Oren, tapi terfikir pulak nak buat Agar-agar oren ni...so, Beeha korek-korek isi buah oren tu, Isi nya, separuh buat Jus,separuh untuk Agar-agar ni...

eheheh...terkorek besar plak..Ganas sangat...

Nak buat agar-agar ni, sama je macam Agar-agar sirap tu..Eh sebenarnya bukan nak buat agar-agar sangat pun, tapi saja nak bereksperimen supaya jadi macam ni,Sebab rasa dia bukan sedap macam puding Buah ke, puding buih ke..memang tak lah..rasa sama macam Agar-agar sirap ..cuma rasa dia oren..hik3x...



Lepas korek isi tu, Beeha larutkan agar-agar sampai hancur, lepastu masuk gula, pati oren sunquick, jus oren (sisa dari isi oren yang di korek) dan sejuk sedikit baru Beeha tuang dalam ni...dah keras elok, baru Beeha potong..NAMPAK MACAM BUAH OREN KAN? Hee....

Haa..memang macam main masak-masak....






4 comments:

hyz said...

mana hasilnya?

Beeha B. said...

yg atas tu lah hasilnya..

Hasmayani said...

haha.. tebaek dr ladang

Beeha B. said...

kah3x...kan yani..haha..