Thursday, July 21, 2011

FILEM HANTU ADA ELEMEN Tett DAN BAGAIMANA KITA MENGHADAPI SOALAN DARIPADA KANAK-KANAK

Semalam Beeha jalan-jalan ke rumah Kak In, sepupu Beeha..(baru berusia 4 tahun) dan si adik, Iffat 3 tahun, Masa sampai ada cerita hantu....sebelum tu Beeha temankan dorang tengok KAPTEN BOLEH @611..adoyai..masa nak tunggu citer ni habis, tekanan kejap..tapi Beeha layan je dorang..

Nak memujuk dorang tengok cerita hantu tu...sempat lagi Beeha menipu



Beeha: 
"eh kalau dah tekan Tv cerita hantu, tak boleh tukar chanel lain..nanti hantu tu marah"

Kak In: "Ehmm ye ah ork..kekgi hantu tu maroh"

sesiapa yang nak kenal tahap kebecokan mulut inyirah ni, boleh la tengok video ni..



jadi sebab dia percaya Beeha cakap hantu marah kalau kita alih siaran...jadi dia biarkan Beeha tengok cerita tu..

CERITA APA?

PUAKA TEBING BIRU...(Kalau x silap cerita ni tahun 2007)

dalam cerita ni di samping memeningkan otak nak fikir jalan cerita...di tambah pula dengan soalan dan komen dari Kak In Gara-gara dialog filem trsebut yang lebih kurang berbunyi begini..

mokhsin: "Ayu, nanti selesai ayu lahirkan anak ini.. kita kawin ye..ingat janji abang"

Dan keadaan Ayu yang dimaksudkan (lakonan Ummi Aida) sedang sarat pregnant..

jadi melihat keadaan itu apa yang bermain di fikiran seorang kanak-kanak yang berusia 4 tahun 7 bulan ini? 

"laaaaa...ingatkan ye kawin doh, bakpe ye nandong?"
*nandong adalah mengandung dalam kamus dewan kak in.*


APA KAU NAK JAWAB?

dan elemen-elemen dalam filem ni tak wajar Beeha ajak kanak-kanak teman tengok. ..ke Beeha tak perasan dah ada AMARAN sebelum tayangan?




3 comments:

fara anak abah said...

jom join cntest saya

http://vogue-kiwi.blogspot.com/2011/07/contest-saya-suka-dan-saya-komen.html

Princess Feyqa said...

haaa ni cte puaka mlm semalam kan? kat ria chanel en? haha cte tu mcm bodoh kot

.:Wawa Awlas:. said...

hahaha...comel sebot nandong haa! ;)