Tuesday, April 17, 2012

CEREKARAMA TV3 : LANDASAN CINTA

Akhirnya ..aku dapat buat jugak komentari pasal drama ni. Hurm...secara keseluruhannya aku memang boleh hayati dan fahami cerita ni sebab ..sebab.. acece..

Okay, cerita ni bermula dengan Nisha lakonan Tasha Shila yang BERTUDUNG,yang mengimpikan seorang Juruterbang untuk di jadikan suami, boyfriend.. tapi gedik nya...Ya Rabbi..tak sesuai tau orang bertudung gedix sedemikian ghopeee...tapi aku tengok Tasha ni memang lakonan dia..pesennya sama je...


Adeh la..gedix nya..Tension aku tengok..
Kemudian di takdirkan Nisha ni dapat hadiah percutian dari Bos nya ke Perth..di Lapangan Terbang jumpa sepasang suami isteri yang pergi berbulan madu..dek kerana malas nak melayan..Nisha ni main cakap je dia ke Perth bersama tunangnya yang merupakan Pilot kapal terbang yang mereka naik.

Alang-alang mereka cerita sampai sudah dia mereka cerita. Best jugak lah sebab aku menjiwai watak tu..buahaha...Kalau boyfriend korang pilot memang mudah lah nak feeling feeling sorang -sorang..mengingati bagaimana di tekel oleh seorang pilot..kan..kan..

okay berbalik pada drama..ada banyak scene yang aku tak berkenan iaitu..scene Nisha ni bersalam dengan suami kak Katty , pasangan suami isteri yang bulan madu..Tak Sesuaaaai oi!!! Aku pun tak pernah buat! hadouiiii la...bertudung tu oit Cik Pengarah..mana leh buat macam tu...Harooom.


Kemudian cerita ni berakhir dengan mudah bila Umar a.k.a Pilot ni (Shah Jazl) jumpa si Nisha ni
cakap "Nisha, jum kawin" Terasa macam dia cakap "Aimi , jum kawin" hehehe

okay..tak de la kacak mana pun Shah Jaszl..boleh la nak jual kan..
so, cerita ni pada aku, sangat la best gila.Korang yang tertinggal untuk tonton sebab hujan astro tak dapat siaran boleh tengok dekat Tonton...Cuma ada scene yang tak sesuai la gadis melayu bertudung buat macam tu.... Memang ni bukan drama Islamik tapi, bab bersalam tu..benda serius tahu!

Okay, bye..Sekian Terima kasih.


4 comments:

cha apple said...

tp cam comel je die tu..haha..walaupon aku x suke diee...

B33HA B3n said...

comel...tapi xsesuai pompuan bertdung gedix... baik la blakon jd x btudung dlm citer ni..snang..xde la aku marah..haha

syazwani ab said...

tetiba teringin husband pilot. hahaha.

B33HA B3n said...

HEE.banyak dugaannya..nak2 kalau berlainan bangsa.. hahaha...

:)