Sunday, September 25, 2011

KAU TENSIION? JUM IKOT AKU SHOPPING BARANG MAKE UP!

ceh, sebenarnya entry ni dari aku duk Shah Alam lagi, tapi aku tak sempat nak publish sebab Arool sibuk nak take over blog aku. Nak buat kontroversi yang tak jadi. Sampai aku sendiri pening dengan blog aku. Hee...

So, aku publish hari ni..

Kan Hari tu Etude House ada buat sale, offer yang best gila. Jadi aku pergilah sebab motif utama aku, aku nak dapatkan botol air Etude House tu. Rasa nak feeling-feeling Korean sket bila pergi kuliah.



Okay barang yang dah aku beli ialah


bedak compact ke ? Biasa aku pakai Maybelline atau Loreal.. Tapi nak try pakai yang ni, tapi bila dah pakai..aku rasa aku lagi suka Loreal jugak!! Tapi satu yang aku suka pasal Etude House ni, bekas dia sangat comel gila.


Next aku terbeli eyeshadow silver, eyeliner silver, (my aunt punya, aku belikan) lipstick pink (my aunt punya) yang atas ni , aku pergi beli pulak esoknya sebab my aunt pesan.
Yang ni barang aku pulak.
3 lipstick. Semua aku suka. Paling suka yang Tangerin tengah-tengah tu. Nanti aku review la kalau rajin. 


Beli brush jugak. 
Blusher punya dengan eyeliner. 
Blusher aku tak pakai yang Etude House sebab aku biasa pakai yang Body Shop . Tak pernah tukar-tukar lagi brand blusher.

Yang ni eyeliner. Gel ke apa tah. Bagi aku, yang ni bagus. Cepat kering dan senang cuci serta tak comot. Nak-nak mata macam aku.


Benda ni aku saja beli, GEDIK. Lip perfume.dengan nose pack. Nose pack memang wajib beli sebab aku ada bintik-bintik hitam pada hidung yang sukar di bersihkan!!Dem.


Yang ni aku sangat-sangat suka!! Lotion tangan dan kaki. Bau dia amat sangat best.
Cis, dah 1 tahun 6 bulan aku tak pakai lotion tahu. Tup-tup tukar jenis lotion. 


Haruslah menukar mengikut keadaan.

Total RM207 .65 
esoknya dalam RM30 something je aku beli.

So, dengan harga ini..maka..
melayakkan aku untuk dapat tumbler  dan  BB cream tu. Memandangkan BB cream aku belambak lagi dan tak tahu nak bagi siapa, aku bagi mak cik aku yang cantik lagi jelita macam Natasha Hudson tu..Hee..kebetulan BB Cream dia dah habis. Amacam ? Aku anak saudara yang baik kan?
(Langkah-langkah yang berkesan untuk bodek mak cik kau yang bekerjaya dan senang)



Okay itu sahaja

Nanti aku rajin aku buat review Produk ni, senang sket korang nak beli barang make up, lagi pun Etude House ni sesuai la untuk kita-kita ni..

Hope dapat bantu korang  dalam memilih. hee..

BYE.

Tetiba sekarang aku rasa aku minat orang Korean dan sewaktu dengannya..
Tetiba jugak semangat jadi penyokong Chelsea sebab Mr.P. Hahah..


P/s: saya dah beli baru dan sudah post untuk kamu. :)

8 comments:

Syazwan Che Deraman said...

laki boleh pakai yang mana ni?

INNANIE ARIFFIN said...

wah... bestnya!!! comel lah tumbler tu~

Unknown said...

wow bestnya dapat beli makeup manyak2 time sale..

B33HA B3n said...

SCD: Lip perfume tu leh la pakai...untuk wangikan mulut...

B33HA B3n said...

innanie: comel kan...beeha pun sukee..

B33HA B3n said...

norfa: time sale je la yg best...hee..

alexayussida said...

alamatnya kalo yus beli wat hiasan ajela smua2 nih..hehe tak reti nk guna :D

B33HA B3n said...

haha..yuss doctor mane sempat bersiap..xpe...cantik semulajadi..