Friday, August 31, 2012

NATURE: HUTAN LIPUR SEKAYU DI AMBANG KEMUSNAHAN

Hai..penat kan? aku pun penat. tapi tak tau penat apa. Buahahah...semenjak duk rumah rilek rilek tak de keje ni..serius bosan gila. Rasa boleh mati kebosanan wokeeeh....(sampai sudah aku tak masuk OJT)

Oh hari tu aku pergi hutan lipur sekayu. Aku pergi dengan Faiman and cousin aku. Hutan Lipur sekayu ni terletak di daerah Hulu Terengganu 22 km dari pekan Ajil dan 16 km dari Kuala Berang...Ye ke..macam lagi jauh je..okep..okep..

Tajuk macam serius, HUTAN LIPUR SEKAYU DI AMBANG KEMUSNAHAN. 
Memang poooonn...

Masa aku pergi aku pergi bukan lah nak mandi manda ke apa..cuma nak tengok jalan untuk jungle trekking, TAPI serius aku terkejut  tengok Air terjun Sekayu ni..memang di ambang kemusnahan!
Biasanya kalau pergi dengan Family, pergi dekat area Taman pertanian, memang dah lama tak pergi area Air Terjun ni...


Mula mula macam dekat Hutan lain jugak, bila korang masuk kena daftar nama dulu. So, aku pergi daftar and Faiman sibuk snap gambar..cousin aku pulak nak pergi toilet. Jadi aku temankan dulu. Oh my english...memang teruk jugak toiletnya..uzur sangat walaupun tak ada masalah bau ke apa..macam nak roboh..pintu, semua rosak.

Kemudian kami jalan nampak ada chalet. Chalet agak okay la tapi ada jugak yang macam rosak rosak sket..


Macam ni la chalet dia..aku tengok ada je orang duduk..tak pasti pulak harganya., Kemudian kami jalan lagi terus ke atas..

 okay..terkejut tak?

memang sekeliling kotor gila, sampah sarap, kayu kayan macam ni..memang tak terjaga. Aku tak pasti lah kalau kalau tengah renovate ke apa..tapi takkan la hudus sangat kan?

lawa plak. hihihi
Entah,,,kesimpulannya frust jugak la tengok Sekayu sekarang .


No comments: