Saturday, September 1, 2012

PART 1: GEMIK SI KUCING TERTOHOK

"Hello.."
"ye ..."
"awak kat mana ni, nak keluar makan tak?"
"Nak nak nak"
"eh tapi awak tak boleh keluar malam"
"Tak pe, sepupu saya ikot"
"okay, saya da otw ni, nanti saya sampai"

Malam tu aku keluar dengan Faiman pergi makan dekat restaurant sekitar kawasan rumah aku ni je. Alkisahnya, Faiman nak pergi makan, dia bawak motor ayah dia Honda 70 tu u'olls...korang ado? Haha..lepastu motor tu mati tengah jalan..bengang sangat dia balik bawak balik motor dan ambik kereta drive ke rumah aku. Masa tu aku duduk rumah mak cik . Tapi cousin aku tak nak ikot sebab nak study. Coy.Aku pulak gelak gelakkan dia sebab tu la konon nak bawak motor..ceeeh cehh..

Makan makan sibuk dia duduk kutuk  aku then tercerita pasal kucing. Macam mana lah keluar isu kucing. Kemudian dekat kedai ni ada banyak sangat kucing. Ada la anak kucing 2 ekor. Aku tunjuk dekat Faiman. Faiman sibuk sibuk nak ambik. Dalam hati aku, eh dia ni serius pulak. Nak kenakan aku sebab aku sangat sangat takut , geli dengan kucing. Faiman pulak memang peminat kucing . *peminat. haha lucu lak perkataan ni*

Lepas makan, nak balik..aku pun panggil Faiman..

.........tu...." Sambil tunjuk dekat anak kucing yang warna perang perang ekor bulu bulu..
Faiman pun ambik, angkat sambil gosok gosok kucing tu,

Tokey kedai tu lalu dan cakap..ambik lah kalau nak ambik.Aku pulak excited loncat loncat padahal bukan aku yang nak bela.Faiman sibuk pulak tanya siapa mak dia, makan apa..pelik soalan nya.

Masuk dalam kereta Faiman merayu suruh aku pegang kan kitten tu,  dia nak drive, dia takut kitten tu masuk dekat kaki, takut terpijak masa nak tekan minyak ke brek ke apa..aku pulak sampai sudah takut takut..aku pulak yang merayu jangan suruh aku pegang kitten tu. 

Tetiba Faiman cakap

"Awak ni tak membantu langsung lah..." nada kecewa. 
"awak kena la overcome your fear.."nada kecewa lagi.

Ini bukan Gemik, Ini oppa gangnam ..
haha tipu..Ini kucing cousin aku, tapi sudah.... :'(



Uwaa..tersentap mak nak. 
Sampai je rumah ..aku pergi tempat duduk belakang..ambik kitten tu, walaupun takut takut aku usap usap kepala dia then angkat letak atas peha.. Oh my english!! aku berjaya pegang kitten tu! First time in my life weh..

Bangga bila berjaya mengatasi ketakutan. haha..Faiman pun bawak balik kitten tu..Faiman bagi nama Kuning, tapi aku nak panggil kucing tu Gemik!!

Habis cerita hari pertama...How I met si Gemik.  


**********************************




2 comments:

Syazwan Che Deraman said...

kucing loveee...


ececececcece.

Unknown said...

Opp oppa gangnam Style!!! Hehehe

Hello dear,tgh jalan2 survey pasal degree in international business andthen terjumpa ur blog.
Kalau awk tak kisah,blh tak tlg senaraikan jap subjek2 utk dgree int biz uitm utk semua sem? Thank you so much!! :)