Saturday, March 30, 2013

TEASER: SAYA DAN PULAU PERHENTIAN

Baiklah. Sekarang adalah waktu yang sangat sesuai untuk ke Pulau Perhentian. Jadi Beeha nak cerita sedikit sebanyak tentang pulau kegemaran Beeha selain Pulau Pinang. Kih kih kih.

Beeha pernah duk kat Pulau ni selama Hampir 3 bulan, jadi banyak jugaklah pengalaman yang Beeha dapat dekat sini.Bila sebut pasal Perhentian otak tiba tiba teringat kenangan lama..MR.P. Buahaha..apa khabar kamu...mungkin sedang terbang, atau sedang tidor kroh kroh kroh. CIS ,LARI TOPIK.(Faiman kate, xpe gedik sket pun, jangan setia and jujur sangat. Tapi kan, kenapa erk kalau aku cerita pasal orang lain, dia mesti akan kutuk laki tu. Tak faham aku.  )EH LARI TOPIK LAGI.

Marilah kita menghadap..TEASER YANG TAK TEASER MANA ni..bukan apa, Beeha tengah godek godek lappy ni..cari gambar zaman tok kaduk...Ini pun gambar gambar yang Beeha jumpa dalam folder imej semasa whatsapp dengan My Sunshine, Faiman . :)


Serius rindu gila lepak depan jeti, sambil membaca...uwaaa....rindu....


oh ye, lupa nak kabo...sebelum g jeti tu kan... depan signboard ni ada kedai sata...pergilah beli..boleh tahan sedap dan makcik tu pun baik...hehe...

berbalik pada perhentian...

 Paling best sepanjang dekat perhentian...Beeha berpeluang untuk tengok Penyu Bertelur!!!!!!!!!!!!!
seeee.. kat belakang tu...okay next entry!

baiklah....
itu sahaja buat masa ni sebab nak sambung tulis manuskrip i yang terbengkalai. K BAI.

_________________________________________________________________________

Do ask me kalau nak tanya pasal chalet, Resort, pakej murah ke mahal ke dekat Pulau Perhentian. Insyaallah aku dapat jawab. Contact number pun aku ada. Masa selalu pergi Perhentian, kadang2 abang/pakcik/tokey bot tak bagi bayar tambang pun.. Terima kasih! :)

5 comments:

stechziey said...

hi.slm.nak tnye boleh?,

sy nak tau resort/chalet mana yang best dan murah untuk 3d/2n kat pulau perhentian? dan yang mana best pulau perhentian besar/kecil?

B33HA B3n said...

stechziey : Pilihan saya Perhentian Besar Sebab lebih privasi dan pantainya lebih menarik.

Untuk Pakej 3d2N boleh cuba menginap di Coral View sebab harga sometimes boleh berubah (lbh murah) Kalau kena gaya. Untuk Makan boleh pilih untuk makan di Chalet Murah macam dekat Mamas Place.

Untuk Jungle trekking pun ke resort2 lain lebih senang.

Kalau perhentian Kecik untuk yang suka kan cabaran atau datang dengan kawan-kawan, bagpacker contohnye..boleh pilih Perhentian Kecil.

Tapi Untuk Honeymoon, Family sesuai dekat Perhentian Besar.

nur_anne said...

Salam, sy nak tanya
kalau untuk bagpackers, nak pegi perhentian kecil agak2 dalam berapa eh total bajet ?
and dekat mana nak stay untuk yg paling murah ? kena book dulu tak. thanks.

Ms Nur Mizly said...

salam beeha, nak tanya banyak ni. apa kata email kat saya info mengenai perhetian kecil. saya dah serabut nak pilih chalet ikut kriteria saya. :(

email tau. saya tunggu nurulhafni@gmail.com

Aieyn Cookies Child said...

hai..saya nak tanya,ok x kalau nk pergi perhentian bulan 9 ni?pastu untuk backpacker, stay kat mana lagi ok>perhentian besar ke kecil?dua2 pulau ke ada pakej snorkelling murah yg price dlm 30-45 tu?mcm mana nak dapat boat transfer murah?maksudnya bukaan 70 hrga biasa tu?

p/s:sorry bnyk tny..hehhe